+36 82/557-003 | +36 30/349-6351 iskola@mernyeiskola.edu.hu

e-Ügyintézés

Intézményünkben a Klebelsberg Központ un. KAFFEE projektének keretben bizonyos ügytípusokra bevezettük az elektronikus ügyintézés lehetőségét a szülők/gondviselők számára.
Ezek közül a leggyakrabban igénybe vett ügytípusok:

  1. Tanulói mulasztás igazolása
  2. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
  3. Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
  4. Iskolai kirándulásokon/rendezvényeken való részvétel engedélyezése
  5. Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
  6. Kérdőív kitöltése 

Az alábbi útmutatóval szeretnénk segítséget nyújtani az elektronikus ügyintézés használatához:

Az e-Ügyintézés folyamata:

1.- lépés: Elektronikus ügyintézés indítása

Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://mernyeiskola.e-kreta.hu/ oldalon.

Fontos, hogy a gondviselői felhasználónevet és jelszót használja a bejelentkezéshez!

Belépés után a menüben találja az e-Ügyintézés menüpontot:

2.- lépés: Az ügy elindítása az e-Ügyintézés felületén:

Az e-Ügyintézés gombra a kattintva a rendszer automatikusan átirányítja Önt az e-Ügyintézés felületre:


Ügyek intézésének folyamatának bemutatása:

A magyar köznevelési intézményekben lehetőség van arra, hogy a gondviselő kérelmet nyújtson be a tanuló hiányzásának igazolására magánjellegű okokból (általában rövidtávú mulasztás esetén).

A mulasztás igazolását a gondviselő vagy a tanuló kezdeményezi a kérelem benyújtásával, amely a benyújtást követően ügyiratszámot kap és automatikusan hozzárendelődik a tanuló osztályfőnökéhez.

Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:

  1. A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kérelem beküldése előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
  2. Az igazolás típusa lehetőségek közül pontosan egyet tudunk kiválasztani az ún. rádiógombokra kattintva.
  3. A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a mulasztás igazolását indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
  4. Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt  Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
  5. A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.

Megszemélyesített ügyirat megtekintése

A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely kérelem megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.

Az 'Tanulói mulasztás igazolása' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.

A KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) e-Ügyintézés (Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer) moduljának Gondviselői/Szülői/Tanulói felület bemutató videója a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés ügycsoport Tanulói mulasztás igazolása témában:

A magyar köznevelési intézményekben lehetőség van arra, hogy a gondviselő kérelmet nyújtson be a tanuló hiányzásának igazgatói engedélyezésére bármilyen okokból (pl. utazás, családi esemény). A kérelem benyújtását a tanuló vagy a gondviselő kezdeményezi. A kérelem visszamenőlegesen nem kezdeményezhető.

Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:

  1. A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kiiratkozási kérelem előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
  2. A 'Távollét időtartamának kezdete' és a 'Távollét időtartamának vége' dátumbeviteli mezőket a  - (dátumválasztó)-ikonra kattintva rögzítsük.
  3. A kérelem indoklását a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük meg
  4. Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt  Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
  5. A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.

Megszemélyesített ügyirat megtekintése

A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.

Az 'Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.

Videó útmutató:

A magyar köznevelési intézményekben lehetőség van arra, hogy a tanuló, vagy gondviselője kérelmet nyújtson be az egyes tantárgyak látogatására, értékelésére vonatkozóan, annak időtartamától függetlenül. A felmentésre, mentességre szolgáló kérelem benyújtását a gondviselő vagy a tanuló kezdeményezi.

Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:

  1. A tanuló adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen. Ezeket az adatokat csak ellenőrizni szükséges. Amennyiben a személyes adatok eltérnek a tanuló hivatalos okmányaiban rögzített adatoktól, akkor a kiiratkozási kérelem előtt a 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamatot szükséges elvégezni.
  2. A kérelem típusát legördülő menüből tudjuk kiválasztani.
  3. A 'Felmentés kezdete' és a 'Felmentés vége' dátumbeviteli mezőket a - (dátumválasztó)-ikonra kattintva rögzítsük.
  4. A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a megjelölt kiiratkozási okot indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
  5. Amennyiben a kérelmünkhöz dokumentumot szeretnénk csatolni, azt  Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.
  6. A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.

Megszemélyesített ügyirat megtekintése

A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.

Az 'Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.

Videó útmutató:

 
A köznevelésben tanulmányokat folytató gyermekek gondviselői évente többször hoznak döntést és nyilatkoznak arról, hogy gyermeküket elengedik-e kirándulásra, moziba, színházba vagy múzeumi látogatásra, illetve ezen költségeket viselik-e, illetve milyen módon tudják viselni. A felületen az iskolai kirándulást szervező pedagógus engedélykérését kezeli a gondviselő online módon az intézmény felé.

Iskolai kirándulás: az intézményen kívüli program, mely lehet színház-látogatás, osztálykirándulás, intézmény által szervezett sítábor, vagy egyéb, az intézmény falain kívül eső helyszínen megtartott esemény, beleértve az intézményi időkereten és a pedagógia programom kívül eső időben tett látogatásokat is.

Az iskolától az iskolai kirándulásokkal kapcsolatos engedélykéréseket szülőként (gondviselőként) az e-Ügyintézésben a Kirándulások - menüpontra kattintva tudjuk megtekinteni és az adott engedélykérés sorára rákattintva tudjuk annak a részletes adatait megnyitni: A kirándulás engedélykérését áttekintve (beleértve a csatolt dokumentumokat is) a felület alján lévő választó - ikonok bejelölésével visszajelzést küldhetünk a kirándulás szervezőjének.: Az elküldött visszajelzésünk visszaigazolása megjelenik az Iskolai kirándulások felület nyitóoldalán:

Videó útmutató >>

A magyar köznevelésben adott iskolával tanulói jogviszonyt fenntartó tanulók, illetve a gondviselőik felelőssége az iskolának minden adatváltozást bejelenteni. Ezen felül az intézmények legalább évente egyszer az adatokat egyeztetik a tanulókkal és gondviselőikkel.

A személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentését a gondviselő vagy a tanuló kezdeményezi.

Az elektronikus űrlap kitöltésének a menete:

  1. A tanuló rendszerben tárolt adatai a bejelentkezést követő folyamat kiválasztásával automatikusan megjelennek a felületen.
  2. A kérelem indoklása nem kötelező, de ha a megjelölt kiiratkozási okot indokolni szeretnénk, akkor ebben a szabadon szerkeszthető szöveges beviteli ablakban tehetjük ezt meg.
  3. A feltöltendő dokumentumok közül kötelezően csatolni szükséges a kitöltött változás bejelentő adatlapot a megfelelő - gombra kattintva. Emellett egyéb dokumentum csatolására is lehetőségünk van, de ezt a külön elhelyezett -gombra kattintva végezzük el.
  4. A kérelmünk előnézeti megtekintését és beküldését a rendszerbe szintén Az e-Ügyintézés folyamataiban általánosan alkalmazott adatkezelési műveletek oldalon leírtak szerint tehetjük meg.

Megszemélyesített ügyirat megtekintése

A beküldést követően a rendszer a kérelmünket automatikusan ügyiratszámmal és iktatószámmal látja el (ezt nevezzük megszemélyesített ügyiratnak), amely megtekinthető és pdf-formátumban letölthető a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületről.

A 'Személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése' e-Ügyintézési folyamat határozattal zárul, amely szintén a 'Folyamatban lévő ügyek'-felületen tekinthető meg vagy onnan pdf-formátumban tölthető le.

Videó útmutató:

Az iskolától kapott kérdőíveket szülőként (gondviselőként) az e-Ügyintézésben a Kérdőívek - menüpontra kattintva tudjuk megtekinteni és az adott kérdőív sorára rákattintva tudjuk annak a részletes adatait megnyitni.

A kérdőívek listája a Folyamatban lévő ügyekhez hasonlóan táblázatba rendezve az oszlopfejlécekben szereplő jellemzők szerint (Kérdőív neve, Státusza, Felelőse, Kitöltési határideje, a Visszajelzés megtörténte) rendezhetők, szűrhetők, kiválaszthatók illetve a táblázat bal felső sarkában lévő jelölőnégyzetben beállítható, hogy a lezárt kérdőívek is megjelenjenek-e a felületen:

Videó útmutató:

 

3.- lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:

Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:

Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra pdf-ben le is tölthető.


A rendszer használatával kapcsolatos kérdéseiket, észrevételeiket az iskola@mernyeiskola.sulinet.hu e-mail címre küldhetik.

A rendszer részletes kézikönyve az alábbi linken megtekinthető: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760714